Monday, January 22, 2007

Immediate Vacant: Orang gaji cam Pah Bedah

Expressed by Noorita Yusof at 11:03 AM
Huh!

Aku tengah pening ni ok.

Pening campur risau pon ada.

Pagi tadi my mum inlaw baharu sahaja menjadikan orang gaji aku seorang jobless.
Sebijik padan muka kuhadiahkan untuk dia sebab tipu kitaorang selama ni.
Kalo dah ada orang dalam perut tu ngaku je la.
Tak payah nak sumpah sumpah bagai.
Bukan perut ngko tu makin mengecut. Ngko tu pulak bukan jenis kecut.
Kembang setaman.
Sampai bila ngko nak pretending ani ooiii..

Sakit hati ok kalo lidah bercabang lima belas ni!
kalo ko tengah berus jamban, ko tergugur cemane?
Kalo ko tengah jaga anak aku, dibuatnya ko nak terberanak cemane?
Ko nak kitaorang satu hal hantar ko gi spital?
satu hal nak hurus hitu hini untok kau..??

ape le salahnya ko cakap,
"saya mengandung cik ita."

takdela mak aku brentikan ko notis lima belas minit!
takdela gaji ko blan ni sparuh je!
takdela kami semua menyimpan rasa terkilan dan agak benci dengan perangai memutar alam ko tu!

yang menimbulkan bengkek di hati aku bukan tu je.
banyak la acara dan perkara telah dilakukannya sehinggakan stiap kali aku pikir rasa cam nak... eee...
(forgor about her masak lemak yang menggiurkan tu. tak kuase ok. TAK KUASEYYY!!)

ok ok.
malas nak pikir dah.
walau berpuluh kemaafan ko titipkan kan mak aku tadi.
dah takde artinya ok.
yg ko kecewakan hati orang tua tu buat apa?
aku?
aku tak keluar langsung ok tadi.
tengok dari atas je.
bukan apa.
aku ni jenis agak lembut hati.
dibuatnya dia melutut kat aku,
heh.

skang aku risau apa tau.

dia kan indon.
indon yang jawa sejawa jawanya.
(cakap cam orang duduk lima batu okay dari dia. ko nak anak aku terpekik cam tu cakap ngan laki dia esok??)

aku takut la dia buat pedajal apa.
ish.. selisih je.
hanya doa dan pendiding kalimah suci saja yang boleh kami buat.

Now,
satu kehal pulak nak cari ganti!

yang rajin.
yang baik.
yang ok.
yang jujur.
yang solat.
yang tak dera anak aku <--- issh takut ok. byk kes skang ni.





ni yg buat aku nak brenti keje ni..!

2 thoughs.. on "Immediate Vacant: Orang gaji cam Pah Bedah"

Anonymous said...

better be careful ita.. kz dah penah buang oang indon nin dari kerja.. sudahnye die kenekan kami anak beranak.. die tujukan pada mum in law jer.. tapi tempiasnyer same kene gakz kat our little mariam... ha..tuh dapat ganti yang baru nin (dah setawun dah pun)... kami tak cakap kasar2 pun ngan die.. janji keje tip top... kalu bab bercakap memang sound system pawerr... sampeikang my little daughter pun terikut... tapi tyuhlah.. nak ingatkan jer... ader petue nak hindarkan dari terkene.. just visit my friendster blog tuh... tajuk 'kene bomoh'

-AzurA-

elevenapples on January 23, 2007 at 9:13:00 AM GMT+8 said...

tu yg takut tu.. dah remind my inlaw jgn pedas sgt. tapi biasa la orang tua. emo sket. kalo bleh nak la setel baik kan. tapi hmmm ntahlah.

 

You know what.... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal