Thursday, June 14, 2007

Sshhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!

Expressed by Noorita Yusof at 10:21 AM
Wa cakap lu..

Untuk menidurkan seorang bayi adalah sangat amat susah ok.

Apatah lagi ketika bayi itu sedang di dalam fasa ingin bermain setiap 24 jam.

Lagi apatah bayi itu baru pandai berjalan dan berlarian.

Makanya waktu tidur itu akan menjadi waktu yang teramat boring dan tidak mencabar minda bagi mereka.

Habis segala jadah lagu dodoi lagi britney spears mahupun ayat ayat Quran berlagu didendangkan bagi halwa telinga si bayi.

Untuk tidak berayat belit, untuk menidurkan bayi yang sedang aktif adalah sangat SUKAR sekali.



Jadinya aku seperti ingin mengisi peluru emas di dalam senapang patah dan menghala dengan tepat ke arah bunyi bunyian seperti di bawah ketika bayiku mulai lena.


** Lori "Tilam Tilam To Pong Tilam.. Tilam baru tukkar lama... Tilam Tilam..."

** Motosikal dengan lagu "Paddle Pop Yeah! Paddle Pop Yumm! Supper Dupper Yummy..."

** Motosikal dengan lagu "Mat Kool Mat Kool kawanku..."

** Lori "Surat khabar lama... Bateri Lama... Peng peng peng.. peng peng peng...."

** Anjing rumah sebelah Aunty Shikin yang akan menyalak secara sukarela secara tiba-tiba.

** Kereta Kia Spectra india depan rumah yang selalu setiap hari bunyi alarm. Dey.. Pakai kereta lembu boleh tak..?

** Mat rempit yang nak mati cepat bila mereka mempress minyak moto cam satu jajahan gombak boleh dengar kan.

** Bas sekolah yang memekak bising dengan mengehon (dah la hon tu cam suara kak engku) budak padahal budak tu dah tercongok dah depan pintu pagar. Hon wat apa wei!



Ha inilah dia antara anasir anasir yang bisa menggangu gugat keamanan jiwa aku dan mengocak keimanan aku setiap kali.

Ok Ok ada antara mereka yang mencari rezeki dan sebagainya dan kalo nak sunyi dudukla di atas puncak bukit, tapi aku tetap tak kira.

Aku tetap geram jugak dengan bunyi bunyi ini. Kenapa perlu masa my baby tidur baru nak lalu dan membising..?

Kenapa masa dia tengah bising bising bermain tak ada pulak bunyi bingit berkumandang..???

Ok ok.. sabar... dugaan ibu ibu semua ni... Wooshh.....

1 thoughs.. on "Sshhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!"

Mak Su on June 14, 2007 at 11:12:00 AM GMT+8 said...

dugaan untuk si ibu-ibu

 

You know what.... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal