Tuesday, January 11, 2011

AJL 25

Expressed by Noorita Yusof at 5:38 PM
Sapa ada tengok AJL Ahad lepas?
A. Saya! Saya!
B. Tengok la kejap mula2, pastu tido la lagi bagus!
C. Tengok 5 minit, FB 5 minit. Pastu tukar channel jap then tukar balik nak nengok Faizal Tahir.
D. AJL? Apa barang tengok AJL. Baik tengok drama bersiri Putera Katak!

So jawapan saya adalah E. Tengok, pastu tak tengok kejap sebab tidokan budak2, then tengok balik sampai abis.

Disebabkan saya ada gap apabila menonton jadi saya tak dapat la memberi kritikan lanjut. Sikit2 bleh la..Sayugia diingatkan, takde paedahnya nak amik berat sangat pasal AJL2 ni. Bukan membina minda pun. (Heh, saja la kan berlagak konon diri bermotivasi tinggi. Padahal dalam hati ada taman astakona).

Jadi kita mulakan dari awal la ye kawan2..


1) Yuna- Cinta Sempurna
Sebelum apa2 saya nak mintak maaf pada fan2 ahkak Yuna kat luar sana. Saya bukan tak suka Yuna, sukaaaaa. Suara dia sedap.. Lagu dia sedap... Taaapi, bila dengar lagu Yuna kat radio tangan jadi fully automatic tukar frekuensi lain. Tidak dapat dipastikan sebab apa. So samalah di sini, bila kuar lagu Yuna saya gi basuh berak Muaz.

2) Tomok - Berlari
Ok, Tomok adalah not bad.Sungguhpun masa dia jadi penyanyi New Boys dulu saya adalah salah seorang manusia yg suka ejek2 dia sebab dia kunun cute nak mam pastu digilai anak remaja pulak tu kan. Tapi lepas dia menang sejuta tu jadi ok la plak mamat ni. Saya juga suka lagu ini dan lagu2 Tomok yang lain jadi saya akan katakan best pada persembahan ini. Persembahan sahaja ya. Jadi juara tak berapa boleh kot. Ko tak dengar FT melalak lagik..! (wah sedap2  mulut kau je ek mengata.)

3) A.P.I/ Loque - Pelita
Rasanya saya tidak pernah mendengar lagu ini sebelum ini. Taktau pon koliborasi ke apa. Jadi bila lagu ni kuar, again saya gi dapur makan aiskrim. Abis makan tengok2 lagu tak abis lagi. So layan la, sempat la tengok bila lagu nak abis tu drummer dia melompat gi depan untuk join sama2 kena tembak terbaring piu piu dush..!


4) Shahir - Kebahagiaan dalam Perpisahan
Sungguhpun ada fenomena Shahir masa dia menang AF ari tu, tapi saya tidak berapa nak heran (bukti? AF brapa dia menang pon saya tak ingat). Even terserempak di pasar malam pun saya membuat dono sahaja dan menggelakkan makcik2 yg bertungkus lumus nak amik gambar dgn dia. Tapi, buat pertama kalinya saya rasa Shahir ni cute gila la plak malam tu? Adakah kerana gigi besi sudah tiada? Ternganga saya dari mula sampai abis persembahan.

5) Black & MUH - Drama King
Lagu ini telah menggamit perhatian saya dengan penuh. Sebab? Sebab saya suka lagu ni dan saya nak Black menang.






6) Hafiz - Noktah Cinta
Saya pun suka lagu ni jugak jadi saya tengok jugak dengan penuh tidak berganjaknya. Ianya adalah best dan saya adalah suka. Tak kisah la ko nak pengsan ke nak mati ke nak kena angkat ke, saya tetap suka jugak.

7) Ana Rafali - Tolong Ingatkan Aku
Tolong la ingatkan aku yg aku memang kenot go dengan lagu ini dari awal2 lagi. Tak pernahnya dengar lagu ni betul2 kat radio. Dengar bunyi petikan gitar je akan jadi sama nasib la dengan lagu Yuna tu. Pi tukar cari lagu yang rancak2 segar sket. I betul2 takleh la lagu ni takleh takleh. Jadi bila lagu ini adalah menang?? AJL 25 adalah kenot go at all!


8) Faizal Tahir - Selamat Malam
Sekarang sudah menginjak ke pukul 10.30 samting malam. Jadi tiba masanya untuk saya mengucapkan selamat malam pada tv (berat hati toksah cakapla). Namun saya harus menjadi seorang mama yang bertangunggjawab sebab nak kena tidokan anak2. Esok nak gi sekolah kan. Jadi tidaklah menonton lagu ini. Kat youtube pon malas nak cari pada keesokan harinya. Kalo lagu Shahir, saya sanggup cari - eh?!


9) Adira - Ku Ada Kamu
Tak tengok sebab tengah menepuk anak2 + tak minat Adira.







10) Bunkface - Extravaganza
Masih menepuk anak. Tiba2 budak2 ni nak suh nyanyi lagu Jingle bell Jingle bell la pulak kan). Tido la cepat mama nak turun tengok tv nih..






11) Black - Sofea Jane
Saya memang minat Black. Even dia adalah tidak ensem macam Shahir (heh), tak putih cam Shahir (ok dah dah), tapi suara adalah sedap dan adalah humble sungguhlar.. Jadi saya tetap sokong Black even dia nyanyi lagu Sofea Jane ke, Sheila Rusly ke, Abby Abadi ke...



12) Faizal Tahir - Hanyut
Sekonyong2 semua orang cam kecoh dan bergempak sebab derang kata Faizal berenang2 ke tepian la pulak masa perform lagi. Envy sungguh pada yg tengok secara live sebab saya masih dok layan budak2 kat atas. Namun untuk tidak ketinggalan, saya gagahkan cari kat youtube pada keesokan hari dan dapat la tengok. Ala.. Setakat record lemas pastu naik balik dengan rambut basah kucing Pussy cat pon boley wat. Tapi power  la gak idea tu. Heh, bunyi cam anti FT, takdelah, tak anti pon. Just kadang2 rasa dia cam poyo sket, tapi opss! Dah menang kan, ok la tu..

13) Stacy - Jahat
Puan Noorita adalah sangat suka lagu ini. Setiap kali kuar radio (tak abis2 cite pasal radio. Well, radio adalah kadar ukuran suka tak sukanya pada sesebuah lagu) Puan Noorita akan nyanyi sama2 dengan Stacy sambil menggoyang goyangkan badan. Kenapa Puan Noorita suka lagu ni? Sebab Puan Noorita boleh melalak melepaskan segala beban di dada.

14) Hujan - Mencari Konklusi
Anak2 baru je tido dan saya dengan penuh bergegasan turun. Skali dah lagu last la pulak.. Pulak conclusion plak tu. Dah la tak berapa nak layan. Okla, tengok je la sebab nak nengok result.






Then the persembahan dari 3 supernovas..

I can smell dagu botox masak lemak, masak kurma cucuk bibir & sup hidung pelik here..

 
Ziana Zain adalah power. Suara I mean.

Hajjah Dato' Datin Siti Nurhaliza dengan fesyen tudung eh tak eh nya. - Eh! Dia pakai tudung ke tak tu? Eh! Dia pakai selendang la buat macam rambut..








And the result..???

Persembahan terbaik :  Hanyut (Faizal Tahir) - Tak sia2 berenang kan..
Vokal Terbaik : Noktah Cinta  (Hafiz) - Ingat Black dapat. Okla, as long as bukan Adira then takpe.
Nombor 3 : Noktah Cinta  (Hafiz) - Lagu Ajai kan, mesti sedap nye.
Nombor 2 : Drama King (MUH & Black) - Apa? Lagu ni no 2? Okla, maybe Sofea Jane nombor 1 kot.
Nombor 1 : Tolong Ingatkan Aku (Ana Rafali) - Tolong ingatkan aku berkali-kali bahawasanya yang memilih lagu ini adalah juri2 professional seperti Andy Flop Poppy dan Acis bekas pemain keyboard kumpulan Gersang. Jadi sila jangan cakap banyak.

27 thoughs.. on "AJL 25"

MaS PuTRi on January 11, 2011 at 7:44:00 PM GMT+8 said...

aida tak tengok sikit pon AJL kak! dah bosan dah tengok org nyanyi2 ni.. layan internet lagi best =)

-:monalisacrv:- on January 15, 2011 at 2:01:00 AM GMT+8 said...

mekta, penat baca review pasal AJL ni...ishh.ishh..tapi series, I kenopt go too dgn Ana Rafali..hancus!

Noorita Yusof on January 19, 2011 at 2:39:00 PM GMT+8 said...

mas: haha betul2..
sha: gigih tak gigih I ha buat kesimpulan.. tula daripada kasik Ana lagi rela kasik Bunkface. nyanyi sumbang pok takpe as long as lagu sedap ekeke...

liyana on January 21, 2011 at 5:08:00 PM GMT+8 said...

x tgk bebetul jgk.. haha lawak la komen2 akk ni. :D

Anonymous said...

valium generic buy valium online without rx - half life ativan versus valium

Anonymous said...

buy zolpidem side effects from zolpidem tartrate - zolpidem 10 mg not working

Anonymous said...

valium generic 10mg valium vs xanax 2mg - what is valium used for

Anonymous said...

buy diazepam diazepam 10 mg cena - baclofen diazepam withdrawal

Anonymous said...

xanax for sale without prescription buy mylan alprazolam - xanax 1mg erowid

Anonymous said...

buy diazepam drug group of diazepam - buy msj diazepam online

Anonymous said...

alprazolam no prescription buy xanax dogs - negative effects xanax

Anonymous said...

lorazepam drug can you overdose ativan - ativan 2.5 mg

Anonymous said...

diazepam overdose diazepam for dogs online - diazepam dosage tetanus

Anonymous said...

order ativan ativan vs valium dosage - buy generic lorazepam online

Anonymous said...

buy xanax order xanax online australia - generic xanax price walmart

Anonymous said...

ativan for sale ativan shelf life - ativan withdrawal depression

Anonymous said...

order ativan what is lorazepam 1mg tablets - buy ativan online no prescription needed

Anonymous said...

diazepam 10mg diazepam duration of action - diazepam dosage adults

Anonymous said...

buy xanax 1mg xanax yellow oval - can xanax bars kill you

Anonymous said...

order xanax xanax generic mylan - xanax drug screening detection

Anonymous said...

buy zolpidem ambien side effects vision - ambien drug test fail

Anonymous said...

cheap ambien discount pharma net ambien - buy cheap ambien online no prescription

Anonymous said...

cheap generic soma what class is soma drug - buy soma online with a mastercard

Anonymous said...

cheap ambien buy ambien cr online - can ambien overdose cause death

Anonymous said...

buy generic ambien ambien cr pill identifier - buy ambien now

Anonymous said...

buy valium online how strong 5mg valium - valium dosage bluelight

Anonymous said...

buy valium valium online topix - buy cheap valium online in uk

 

You know what.... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal