Saturday, November 3, 2012

Apa yg saya suka buat dulu & buang tebiat jika buat sekarang..

Expressed by Noorita Yusof at 12:58 AM
Apa yang saya suka buat dulu..
Tetiap petang pakai tshirt and skirt pendek (feveret time tu my purple feminin-cut tshirt + skirt itam pendek kembangg setaman. Rasa terus transform jadi Erra Fazira kuikui) pastu naik basikal round keliling kampung dgn adik. Sambil round sambil main lumba2. Sambil kayuh laju2, skirt kembang akan berombak2 ditiup angin. Tangan plak satu pegang handle satu kontrol skirt takut terselak2. Ye ye.. dah tau terselak pehal pakai gak kan kan..? Sebabbb rasa cantik. Sekian.

Buang tebiat jika buat sekarang..
Pakai tshirt pendek? Pakai skirt pendek? Nak kena pelangkung dengan laki...??
Naik basikal keliling taman?? Keliling rumah pun belum tentu ada masa..

Pastu perasan2 orang tengok.. -_-"



Apa yang saya suka buat dulu..
Dalam kete sukaaa sangat tengok permandangan luar lantas berangan. Kalo lalu tempat hutan2 sket abis sume pepohon rendang tepi jalan aku tilik. Sambil tilik sambil bayangkan kalo dilukis kat kanvas mesti macam ni macam tu.. Kalo lalu kat pekan2 plak, mesti nak tengok siaran TV apa yang kedai2 kopi tengah pasang. Nak2 kalau ma abah ajak  kuar jalan ketika sedang menonton rancangan kegemaran, maka tengah jalan sibuk la tinjau TV kat kedai2 kopi. Sempat la tengok sekilas scene mana dah masa kereta kebetulan lalu depan kedai derang..

Buang tebiat jika buat sekarang..
Apa ko buang tebiat nak meninjau2 panorama luar? Abis panorama depan kereta sapa nak tinjau? Panorama nak pulas stereng belah mana sapa nak tengok? Karang silap2 kereta masuk longkang.


Pengkoyaan is in progres..



Apa yang saya suka buat dulu..
Dulu suka minum air milo atau air rut bir sambil berangan2 iklan Scott's Emulsion.  Dulu ada satu iklan Scott yg aksi suap menyuap scott emulsion pakai sudu ke mulut anak lah, bapak lah sapa2 lah. So saya pun berangan la cam iklan tu. Buat2 muka hepi sambil buat2 kena suap. Sejam nak abiskan air secawan dok minum sudu per sudu sedemikian.

Buang tebiat jika buat sekarang..
Nak teguk pas makan pun air pun kadang2 miss, apetah lagi nak buat2 kena suap sudu demi sudu. Baru nak masuk suapan kedua ,"Mama...... Nak kencing..." "Mama....... Nak susu..." "Cayang.... Nak air teh..."
 

 Setitis demi setitis sampai kiamat..



Apa yang saya suka buat dulu..
Dulu tiap2 hari tulis diari. Setiap bijik perkara yg terjadi dari pagi sampai ke sebelum tido..
Constant gilah macam drama TV dah aku rasa.

Buang tebiat jika buat sekarang..
Nak tulis diari? Nak tulis blog pun lima blas minggu skali!

"Ari ni orang sebelah buang kahak namblas kali. Geli betul.. Aku suspek dia ada sakit batuk kering la.."



Apa yang saya suka buat dulu..
Dulu kalo hari2 cuti sekolah or cuti unibersiti, suka la gayut kat tepon ngan kawan2 waktu siang2 hari. Sharp2 kol 12 baru letak tepon nak masuk dapur masak. Tu pun kadang2 terbabas 12.30 kalo kebetulan tengah bergosip hangat. Kejap lagi ma abah nak balik kol 1 lunch kat umah.

Buang tebiat jika buat sekarang..
Kol 12 baru nak masak di kala orang nak makan kol 1? Megi kari je ler..

Apa saja la cerita tak abis abis...



Apa yang saya suka buat dulu..
Jalan kaki gi mengaji Muqaddam lalu laluan sunyi semak kiri kanan selamba je hari2. Boring2 gi main sampai dalam hutan mana kutip bijik getah. Kalau lagi boring jalan kaki depan sana lintas jalan beli goreng pisang ngan ABC.

Buang tebiat jika buat sekarang..
Usah kata nak lalu jalan semak samun, nak kluar rumah buang sampah kat tong sampah depan pintu pagar pun boleh kena culik senah oi!

 Selambanya aku dahulu kala..



Apa yang saya suka buat dulu..
Kemaruk retis sampai abis dinding bilik kena tampal ngan poster besar2. Siap ada poster saiz badan sebenar!

Buang tebiat jika buat sekarang..
Bawak2 la sedar diri kalau nak tepek poster Justin Bieber dalam bilik makcik.. Bawak2 la tepek Asma AlHusna ke, salasilah nabi ke..

Olololo....



Apa yang saya suka buat dulu..
Zaman kapel, pantang kita merajuk sikit, segunung tujuh lautan dalam boypren akan datang pujuk. Tarik muka masam sket, abis cekelat teddy bear sume dalam pelukan. Belum merajuk lagi, seribu pat ploh kali misscall dapat. Selagi tak angkat selagi tu la tak putus2 call masuk. Belum kira bab merajuk seminggu lagi?!

Buang tebiat jika buat sekarang..
Masam muka dah jadi biasa macam makan nasik.. Merajuk? Silap2 sendiri pujuk.. Kalo perang besar bom Hiroshima baru la ada KFC atas meja tiba2 wat ubat amik hati..

Nak majuk gak..!




Apa yang saya suka buat dulu..
Boleh je nak tido kol 3-4 pagi malam2 minggu macam ni. Esok bleh je pas Subuh tido balik bangun kol 9-10 pastu terus branch sambil muka terpisat2.

Buang tebiat jika buat sekarang..
Tido la kol 4-5 pagi pun tapi sharp2 kol 6 dah kena bangun. Nak siapkan bekpes la, jemur baju bla bla bla. Kalo weekend, sharp2 6.30 anak2 dah start korek lubang idung la, tarik telinga la, geletek kaki la suh bangun mandi.. So saya kena chow skang sebab dah kol 1 pagi.

 Tata pipel..!

0 thoughs.. on "Apa yg saya suka buat dulu & buang tebiat jika buat sekarang.."

 

You know what.... Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal